Lista 5 najzdrowszych warzyw

 

Lista 5 najzdrowszych warzyw

Warzywa są nieodłącznym towarzyszem każdej diety, ale też urozmaiceniem domowych posiłków. Warto wiedzieć, po jakie z nich sięgać najczęściej, aby być zdrowym! Oto lista 5 najzdrowszych warzyw.

Ranking warzyw

1. Jarmuż – jest to roślina kapustowata, posiadająca grube i karbowane liście oraz dość charakterystyczny, gorzkawy smak. Warzywo to jest źródłem antyoksydantów, mających działanie przeciwnowotworowe. Jarmuż jest także świetnym źródłem witaminy C, a na dodatek 100g jarmużu to tylko… 28 kcal! Naprawdę, warto jest włączyć go do diety. Jeżeli chodzi o gorzki smak, pozbędziesz się go wrzucając jarmuż na chwilę do gorącej wody, by później odcedzić go w zimnej.

2. Szpinak – posiada cenne mikroelementy i witaminy, a także antyoksydanty: beta-karoten i luteinę. Doskonale chroni on przed rakiem oraz pomaga w walce z miażdżycą. Jest również bogatym źródłem żelaza, więc poleca się go w leczeniu anemii. Zawarty w szpinaku magnez pomaga także osobom, których dotyczy stres lub… Ból głowy! Z kolei zawarty w szpinaku potas znacznie obniża wysokie ciśnienie.

3. Brukselka – warzywo, które wspomaga układ odpornościowy. Doskonałe jest również dla kobiet w ciąży – zawiera sporo kwasu foliowego, który potrzebny jest do prawidłowego rozwoju układu nerwowego u planowanego dziecka. Poza tym, brukselka to bogate źródło wapnia, ryboflawiny oraz witamin A, C i K – 100 g brukselki to tylko 36kcal już po jej ugotowaniu!

4. Marchewka – oczywiście, jest to najbardziej popularne źródło beta-karotenu, odpowiadającego za zdrowy wygląd skóry. Marchewki poprawiają również wzrok, a także pozytywnie wpływają na poprawną perystaltykę jelit – w szczególności u osób starszych i dzieci. Dlatego, ważne jest codzienne wypijanie soku z marchwi! Jednak szklanka takiego soku zapewnia bowiem dzienne zapotrzebowanie na beta-karoten oraz… Witaminę C!

5. Kalafior – w 100gr posiada tylko 22kcal, więc włącz go do swojej diety! Ponadto, zapobiega on namnażaniu się komórek rakowych, a jego jedzenie pomoże chorującym na… Wątrobę! Kalafior bogaty jest w witaminy C i A oraz drogocenne minerały takie, jak: fosfor, żelazo, cynk, potas, wapń oraz magnez. Tak więc, jedzenie tego warzywa kompleksowo odżywi cały Twój organizm, pozytywnie wpływając na bilans energetyczny i dzienne zapotrzebowanie na witaminy.

Uwaga!
5 najzdrowszych warzyw poprawi Twoje samopoczucie, ochroni Cię przed utratą zdrowia, a także… Na pewno nie zrujnuje Twojej kieszeni!

 

Artykuł 5 najzdrowszych warzyw poleca dietetyk katowice

Po więcej artykułów zapraszamy na bloga 

Add your comment or reply. Your email address will not be published. Required fields are marked *