Jak jeść zdrowo i pozostać FIT

Jak jeść zdrowo i pozostać FIT?

W dzisiejszych czasach zapanowała powszechna moda na bycie fit – czyli bycie zdrowym, wysportowanym człowiekiem. Żeby prowadzić taki tryb życia, musisz jednak zacząć od… Zdrowego odżywiania się! Oto kilka wskazówek, jak jeść zdrowo i zawsze być fit!

Pamiętaj o nawadnianiu się!

To główna, podstawowa zasada bycia fit. Brak wody, to brak życia – i w zasadzie coś w tym jest. Woda odpowiada bowiem za usuwanie z naszego organizmu toksycznych substancji, a także odżywia go najlepiej ze wszystkich dostępnych płynów. Jeżeli czujesz pragnienie, sięgnij po butelkę wody! Woda pomaga również w szybszym spalaniu kwasów tłuszczowych, a więc… Posiada właściwości odchudzające. Jeżeli więc chcesz pozostać fit, koniecznie zawsze miej pod ręką butelkę niegazowanej wody.

Regularne posiłki to podstawa

Musisz pamiętać o wprowadzeniu norm, jeżeli chodzi o spożywanie posiłków. Koniecznie jedz około 5, nawet 6 posiłków dziennie. Niech będą to mniejsze porcje, jednak pełnowartościowe i zbilansowane. Nie zapominaj o śniadaniach, które mają za zadanie rozkręcić cały Twój organizm, podkręcić metabolizm i pobudzić do pracy. Staraj się rano spożywać więcej węglowodanów, a im bliżej wieczora, tym więcej produktów bogatych w białko. Białko pomaga bowiem szybciej rozkładać tłuszcz – wieczorem, kiedy organizm będzie chciał je przyswoić, pobierze w tym celu zapasy z Twojej tkanki tłuszczowej. Najlepszy będzie więc twaróg, serek wiejski lub jogurt naturalny.

Wracając do regularności posiłków pamiętaj o tym, żeby jeść co 3, 4 godziny – w ten sposób nigdy nie będziesz głodna i organizm nie będzie musiał gromadzić zapasów tłuszczu. Cóż, może to robić, żeby normalnie funkcjonować wtedy, kiedy zabraknie mu nagle posiłku. Jedząc w wyznaczonych porach dnia Twoje ciało będzie wiedziało, że niebawem dostarczony zostanie mu kolejny posiłek – więc nie będzie tym samym odkładać zapasów na później!

Podjadanie, czyli zguba w byciu FIT!

Każda przekąska, po jaką sięgasz między wyznaczonymi godzinami posiłków, ma negatywny wpływ na bycie fit. Niestety, nawet najmniejszy sok, smoothie, napój, kawa czy herbata (oczywiście, słodzona) ma bowiem… Kalorie! Nawet taki „drobny grzeszek” może podbić Twój dzienny bilans kaloryczny i, tym samym, zahamować postępy.

Pamiętaj jednak – to nie jest tak, że przekąski są złe. Są dobre pod warunkiem, że potraktujesz je nie jako dodatek do diety, a jako kolejny, pełnowartościowy posiłek! Wtedy na 100% pozostaniesz fit!

Jak jeść zdrowo i pozostać FIT? Artykuł polecany przez dietetyk katowice.

Po więcej inspirujących artykułów zapraszany na naszego bloga.

2 Comments

  • Mike Newton Posted 16 maja 2016 07:37

    Way to go, Doctor!

    • John Doe Posted 16 maja 2016 07:39

      Agreed. What a great subject for discussion. I think there might be a lot more to say

Add your comment or reply. Your email address will not be published. Required fields are marked *